24 Ekim 2012

Çay Daveti Sofrası





                Bayrama sadece bir gün kalmışken, tüm hazırlıkların yapıldığı, artık temizliklerin bittiği :) çikolata ve lokumların alındığı, tatlıların şerbetlerinin döküldüğü bu güzel arife gününde sizlere renkli bir sofra sunmak istedim.
Kimbilir belki de bayram sofralarınız için fikir olur, ilham verir size :)
 
Geçtiğimiz pazar günü misafirlerim vardı ve bir gün önce de eğitimim olduğundan evden sabah çıkıp akşam gelmiştim.. Yani bütün hazırlıklar cumartesi gecesi ve pazar sabahına kalmıştı :) Pazar sabahtan da erkenden kalkıp bütün hazırlıklar tamamlandı :)
 
Yine canlı renklerin yoğun olduğu bir sofra oldu sofram.
Aslında böyle renkleri daha çok kahvaltı sofralarında kullanmayı tercih ediyorum ama bir çay daveti sofrası için de fena olmadı sanki? :)
 
 
 
 
 
 
Havalar da iyice soğumaya başlamışken yaza veda sofrası gibi oldu bir nevi :)
Yeşil - pembe peçetelerimi eminönünden almıştım ve çok sık kullanır oldum son zamanlarda, çok sevdim..  Karşılıklı olarak yeşil peçetelerimi kullanmak ve sadece masanın iki baş köşesine pembe peçete koymak fikri geldi aklıma ve iyiki de gelmiş sanki ben çok beğendim :)
Sizler de uyumlu veya zıt renkli peçetelirinizi bu şekilde kullanabilirsiniz. Farklı bir hava kattığını düşünüyorum soframa :)
 
 
 
 
 
 
 
Yukarıda fotoğrafını gördüğünüz kısır annemin yan komşusu Zübeyde ablacığımın tarifi. Annemin komşusu demek aslında o kadar tuhaf geliyor ki :) Çünkü evlenmeden önce sadece annemin değil, bizim komşumuzdu, hem de 15 yıllık :) Hatta hep derim keşke evlenirken komşularımı da yeni apartmanıma taşıyabilsem.. Çünkü kolay gelmiyor öyle komşular... Neyse işte :) Kendisi inanılmaz lezzetli kısır yapar. Kısırın bir kıvamı, bir lezzeti vardır işte o herşeyini tam tadında tutturur :) Tarifini ve püf noktalarını önümüzdeki günlerde vereceğim.
 
 
 
 
 
 
Bu sefer kekime nazar değdi :( Tadı, lezzeti yine yerindeydi ama fırından çıkardıktan bir süre sonra çöktü kekim, nazarlara geldi :(
Ve bilenler bilir soframın olmazsa olmazı kurabiyelerim :) Mis gibi tarçın kokusunu yaydı soframa gülümseyerek, yerlerinden memnun :)

 
 


Fırında zeytin yağlı dolmalarım :)
Bayılırım, çok severim :) Hatta dolmaların fırındaki lezzetine o kadar alıştım ki tencerede, ocaktaki halini yiyemez oldum :) Uzun zamandır hep fırında yapıyorum.. Tarifi yine yakınlarda ;)
 

 
 
 
 
Son olarak pufidik sigara böreğim :)
İncecik sigara böreğini pek sevmiyorum o yüzden tavada kızartmasını hiç yapmam ben. Sağlıklı da değil zaten :) Bu sebeptendir hep fırında yaparım. Ama bu pufidik sigara böreğinin de püf noktaları var. Tarifini kuzenimden almıştım.
Pufidik sigara böreğimin tarifini de paylaşacağım daha sonra :)
 
 
Bizim bu bayram eşimle 2. bayramımız :) Geçen bayramda yaptığımız gibi yine akraba ziyaretleri yapacağız. Evet klişe olan bir söz ama bayramlar artık eskisi gibi değil gerçekten. Ama biz o eski bayramları sevdiğimiz için hep bayramlarda olduğu gibi ziyaretler yapacağız. Ben bayramın bu geleneğine çok önem verdiğim için ömrüm boyu bunu sürdürmek isterim. Hatta benden çocuklarıma geçsin inşallah :)
 
Herkese sağlıklı, huzurlu, mutlu ve bol ziyaretli bir bayram diliyorum..
 
 
Sevgiler.
 

25 yorum:

  1. harika bir sofra olmuş benim güzel arkadaşım
    ellerine sağlık ii bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim, sana da iyibayramlar :)
      Sevgiler.

      Sil
  2. tatlım ya ne güzel bir sofra hazırlamışsın...
    tam benlik rengarenk...
    kız benide çağırsaydın yaaaa :)))
    herşey çok güzel görünüyor...
    benim marifetli arkadaşım...
    süpersin...
    ellerine sağlık...

    şimdiden iyi bayramlar.........
    çok öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim..
      Gel Şirinem beklerim :)
      Sana da iyi bayramlar tatlım.. öpüyorum bende :)

      Sil
  3. Çok canlı,renkli,hoş bir sofra olmuş.
    Fırında zeytin yağlı dolma ilk defa duydum desem,yani ben fırında hiç denemedim:)
    Mutlu bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar, çok teşekkür ederim..
      Fırında zeytin yağlı dolma kesinlikle denemelisin bak sonra sende artık tencereden yiyemezsin :) çok lezzetli oluyor..
      İyi bayramlar :)

      Sil
  4. Canlı renklerle kesinlikle mükemmel olmuş arkadaşım.
    Mamaların yanında olmak isterdim:) bütün yorgunluğuna değmiş herşey
    MUTLU BAYRAMLAAAAR !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz bezelyem, canım arkadaşım çok teşekkür ederim :)
      Gel canım beklerim her zaman :)
      Sana da mutlu, güzel bayramlar..

      Sil
  5. Çok güzel bir sofra hayatım...Ellerine sağlık...İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  6. bu nasıl bı hamaratlık yahu

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım, harika bir sofra bayıldım :)İyi Bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hoşgeldiniz bloguma :)
      Sevgiler.

      Sil
  8. hey maşallah maşallah.
    :)

    bi de ya sen kurabiyelerde hep bi hoşluk var.
    tarçınlı kurabiyenin kokusunu tadını hissettim nerdeyse.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü kurabiyelerimi çok, çok severek yapıyorum Deepçim belki de ondandır :)
      Teşekkür ederim..

      Sil
  9. Canım çok hoş olmuş renkler..Herşey çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim, işte senin verdiğin yeşil kumaşı runner yaptırdım :)

      Sil
    2. iyi günlerinde keyifle kullan canım,çok güzel yakışmış sofrana :)

      Sil
  10. Döktürmüşsün yine canım nefis görünüyor hepsi :)

    YanıtlaSil
  11. bak bu masayı sevdim... gerçi hep sevmişimdir kadınlar günü menüsünü..
    Ağır olduklarından ağır ağır yerim ne yapayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emir Begit, hoşgeldiniz bloguma..
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. merhaba,şahane bir sofra olmuş,ikramlar tam benlik ,tarçık kokulu kurabiyeleri isterdim şimdi,
    bende beklerim bloguma,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Güzellkiler Dünyası..
      Blogunuzda takipçi oldum bile :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
      Çok sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...