9 Kasım 2012

Islak Coco Star Kurabiyeleri





Uzun zamandır tarif yayınlamadığımı farkettim..
Aslında yayınlanmayı bekleyen tariflerim her geçen gün artmaya devam ediyor ama ben sanırım butik kurabiyelerimden fırsat bulamıyorum :)
Bugün çok keyifli, çok güzel bir gündü benim için.. Eski iş yerimden çok sevdiğim arkadaşlarım misafir oldular bana.. Nasıl özlemişim.. O eski sohbetler, kahkahalar, sıcacık bir gündü bugün..
Malesef herkesin hayatında, hayatımızda bir telaş, bir koşuşturmaca olduğundan çok sık bir araya gelemiyoruz..
Hayat çok acayip.. Önce sizi hiç tanımadığınız insanlarla birleştirip, yakınlaştırırken sonra da sizin hiç anlamadığınız, farketmediğiniz bir zamanda ayırıveriyor.. Siz hiç anlamıyorsunuz bile.. Sonra oturup düşündüğünüz zaman (tabi bu hayat koşturmacasında şöyle bir oturup etraflıca düşünmeye vaktiniz oluyorsa) hayatınızdan gelip geçen insanları hatırlıyorsunuz.. O insanlarla yaşadığınız, paylaştığınız anılarınız geliyor gözünüzün önüne ve gülümsüyorsunuz..
İşte bugün ağırladığım, misafirim olan arkadaşlarımda öyle arkadaşlarımdan.. Hayat bizi bir gün buluşturdu ve çok keyfili, çok güzel anılar yaşatıp tekrar yollarımızı ayırdı.. Zamanla hepimizin işi değişti, yaşamlarımız değişti vesaire..
Ama arada sırada da olsa tekrar bir araya gelebiliyorsak ohh ne mutlu bize :)
 
Hayatla ilgili bu kadar şey yazdıktan sonra artık geçelim kurabiyelerimize değil mi? :)
Yoksa bu yazı daha uzaarrr gider :)
Bu şirin ıslak coco star kurabiye tarifi Zübeyde ablacığımdan. Bildiğimiz sert kurabiye dışında bir lezzet. Yumuşacık, mis gibi :)
Vereceğim tariften ortalama 23-24 adet kurabiye elde ediyorsunuz.
 
 
 
 
 
 

Malzemeler:

Hamuru için,

  • 2 adet yumurta (bir tanesinin akını ayırıyouz)
  • Yarım paket margarin veya tereyağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • Yarım fincan sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

Kurabiyenin İçi İçin,

  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 yumurta akı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri

Şerbeti İçin,

  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
 

Yapılışı:

  • Öncelikle kamurumuzu hazırlamak için tüm malzemeleri derin bir kaba teker teker ekleyip yoğuruyoruz.  Yumurtanın bir tanesinin akını ayrı bir kaba alıp o şekilde ekliyoruz. Hamur kulak memesi kıvamına gelene dek un eklip yoğuruyoruz.
  • Kurabiyenin içi için yumurta akı koyduğumuz kaba hindistan cevizi ve pudra şekerini koyup güzelce karıştırıyoruz.
  • Hamurdan biraz alıp yuvarlıyoruz ve parmağımızla içini açıp hindistan cevizli karışımdan koyuyoruz. Sonrasında tekrar aynı şekilde kapatıp tepsiye diziyoruz.
  • Hepsini hazırlayıp tepsiye dizdikten sonra önceden ayarlanmış 180 derecelik fırında 25 dakika pişiriyoruz.
  • Kurabiye pişerken bir tencereye şerbeti için su ve şekeri ekliyip kaynatıyoruz.
  • Kurabiyeler fırından çıktıktan sonra elinize alabilecek ılıklığa geldiğinde hazırladığımız şerbetin içine tek tek batırıp çıkarıyoruz.
  • Ardından kullanacağınız servis tabağına koyabilirsiniz.


Eğer ıslak tercih etmezseniz şerbetsiz servis yapabilirsiniz. Ama Islak olarak tavsiye ederim :)
 


 
Afiyet olsun :)
 
Herkese keyifli, mutlu haftasonları diliyorum..
 
 
Sevgiler.

22 yorum:

  1. tatlım biliomusun bu tarifi çok merak ediyordum..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da isabet olmuş o zaman :) Hadi bakalım kolay gelsin öyleyse canım :)

      Sil
  2. ooh ne güzel insanın eski arkadaşlarıyla buluşması gibi güzel birşey yok :))

    cocolu kurabiyeni kaydettim canım...
    mutlaka deneyeceğim :)))
    çok güzel görünüyor...
    ellerine sağlık...

    size afiyet olsun canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım, böyle arkadaşlar çok iyi geliyor insana :)
      Dene Şirinem eminim çok seviceksin..
      Teşekkür ederim canım..

      Sil
  3. ne güzel anlatmışsın bu hayatın bir anda hhooop değişip bizi aşıp gittiğini geride kalanları andığımızda vay be neler gördük geçirdik deyişimizi..
    kuzum yapçam bu kurabiyeleri çok hoşuma gitti bu tarif ellerine sağlık misss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama öyle oluyor değil mi? Hayat bize neler yapıyor bazen çaktırmadan..
      Ama bir yandan da böyle güzel arkadaşlar bırakıyor bazen :)
      Canım çok teşekkür ederim, dene seversin bence :)

      Sil
  4. bende birkaç kez yapmış olmama rağmen bir türlü yayınlamak kısmet olmadı bu kurabiyeleri,ellerine sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..
      Yayınlayın sizde, belki farklı yapıyoruzdur..
      Sevgiler.

      Sil
  5. Hayata, mesafelere, yoğunluğa, telaşelerimize inat buluyoruz yine birbirimizi işte di mi ama:) Sık sık görüşemesekte belki senede bir.. Belki iki senede bir.. Buluyoruz işte herşeye inattt:))
    Yumuş yumuş kurabiyeciklerini ben de ıslak alayım canım:) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım yine de bu telaşelerimiz içinde birbirimizi bulup görüşüyoruz çok şükür :)
      Bende ıslak seviyorum canım afiyet olsun :)

      Sil
  6. Bu kurabiye yapılacak tarifler listesinde uzun zamandır ama bir türlü yapma fırsatım olmadı..
    Öyle güzel görünüyorlar kii,uzanıp alasın geldi.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeni tavsiye ederim canım çok lezzetli oluyor, biz çok sevdik..
      Kurabiyelerimden al tabi afiyet olsun :)
      Teşekkür ederim..

      Sil
  7. coco star kurabiye yapmıştım ama ıslak değil benimkisi :) üzerine glazür çikolata ile..
    Bu şekilde de lezzetini çok belli etmiş canım ellerine sağlık,fotoğraflar da harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım hatırlıyorum seninkileri, ama sanırım ben biraz daha fazla kakao koyuyorum :)
      Islakta denemelisin harika oluyor..

      Sil
  8. biliyordum böyle bi ismi olmadığını :) :) sizden öğrenmiş oldum tarifide almış oldum teşekkürler ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, şimdiden kolay gelsin size öyleyse..
      Hatta şimdiden afiyet olsun :)
      Sevgiler.

      Sil
  9. Harika olmuş canım dediğin gibi ıslak ıslak çok güzel olur çok severim özellikle içindeki beyaz sürpriz çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim..
      Evet biz seninle hep ıslak sevenlerdeniz :)
      Beyaz süpriz çok hoş oluyor gerçekten..

      Sil
  10. ha haaa buna bayılırım herhalde.
    kakao delisiyim de.
    :)

    YanıtlaSil
  11. ıslak kurabiye denemiştim ama içi hindistan cevizli denememiştim çok hoşuma gitti ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..
      Çok lezzetli oluyor, denemeni tavsiye ederim :)
      Sevgiler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...