30 Haziran 2015

Strawberry Crispy 'Çilekli Kıtır'








Geçen gün canım cheesecake in alt tabanı gibi kıtır ama üzeri çikolatalı meyveli soğuk bir şeyler istedi :) Ama tabiki öyle bir şey yok :) :) Düşündüm ne yapabilirim, nasıl yapabilirim diye. Çünkü cheesecake in alt bisküvi kıtır tabanını çok seviyorum ama orta kısımda ki yumuşaklık pek de hoşuma gitmiyor açıkçası. Bir de yaz mevsimindeyiz soğuk bir şeyler olmalı tabi :)
Sonra bir kaç malzeme ile hem çok çabuk hazırlanan, hem soğuk yenilecek hem de tam istediğim gibi bir lezzete ulaştım :) Adını da Strawberry Crispy yani Çilekli Kıtır koydum gitti! :) Çok havalı oldu :) :) Ay çok gülüyorum şuan :)
Her zaman çok sevmişimdir kendi tariflerimi oluşturmayı. Hem bu Ramazan ayında da iftardan sonra hafif, serinletici bir tatlı olacaktır sizin için.



Strawberry Crispy İçin Malzemeler:


  • 1,5 paket eti burçak bisküvi
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 çay bardağı sütlü düğme kuvertür çikolata
  • 1 çay bardağı bitter düğme kuvertür çikolata
  • 4-5 yemek kaşığı süt kreması
  • Üzeri için 5-6 adet çilek


Strawberry Crispy nin Yapılışı:


  • Önce tereyağ ve bisküvileri un ufak olana dek rondodan geçiriyoruz ve kullanacağımız fırın kabına koyup kaşık yardımı ile iyice bastırıyoruz. Önceden ayarlanmış 180 derecelik fırınca 10-12 dakika pişiriyoruz.
  • Krema ve çikolatayı microdalga da veya benmari usülü ocakta eritip ganaj hazırlıyoruz. Fırından çıkıp soğuyan bisküvilerimizin üzerine ganajımızı döküp bir spatula yardımı ile yayıyoruz.
  • Soğuyan çikolanın üzerine dilimlediğimiz çilekleri diziyoruz. En az 1 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra servise hazır :)

Çok hafif ve harika bir lezzet oluyor :)
Ben dikdörtgen fırın kabı kullandım ve 8 dilim çıktı. Dilerseniz yuvarlak bir fırın kabı veya çember kullanırsanız daha fazla dilim elde edebilirsiniz :) Bir de ben bisküvileri fırın kabına yerleştirirken kenarlardan bir parmak kadar yükselttim. Kenarlardan bisküvilerin görünmesi hoşuma gitti. Siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz. 
Son olarak benim düğme kuvertür çikolatam yok diyorsanız da 40gr. sütlü çikolata, 40gr da bitter çikolata kullanırsanız olacaktır. Süt kremasını çok koymuyoruz ki çikolatamız cıvık olmasın.

Afiyet olsun! Çok sevgiler! :)


instagram -- didemmozkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...