13 Ocak 2014

Browni İsteyen? :)





Geçtiğimiz hafta günlerce aklımdan çıkmayan ve sonunda bir fırsatını bulup yaptığım Browni kendileri.. Ne demişler aklında olacağına midende olsun! :) :)
Tarifi yazılarını da severek takip ettiğim sevgili Slingomom 'dan.
İnanılmaz lezzetli ve inanılmaz hafif bir browni bu! Hem çikolata ve kekin tadını doyasıya aldığınız hem de üst üste bir kaç dilim yiyebileceğiniz bir şey bu! :) Bence en kısa zamanda yapın, yiyin, yedirin! :)



Browni İçin Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 250 gr. toz şeker
  • 150 gr. tereyağ
  • 200-250 gr. bitter çikolata (ben kuvertür kullandım)
  • 200 gr. un
  • 1 yemek kaşığı vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Bir tutam tuz
  • Bir avuç damla çikolata



Browni'nin Yapılışı:

  • Kuvertür çikolatayı (ya da marketten aldığınız herhangi bir bitter çikolatayı) kesme tahtasında bıçak ile keserek parçalara ayırıyoruz. Ardından çikolata parçaları, tereyağ ve şekeri kaynayan su dolu bir tencere üzerine yerleştirdiğiniz kaba koyuyoruz. (benmari usulü eritilecek şeklide) Tüm malzemeler eriyene kadar bir spatula yardımı ile sürekli karıştırıyoruz.
  • Başka bir kapta yumurtaları iyice çırpıyoruz. İçerisine çikolata karışımı, tuz, vanilya, un ve kabartma tozunu ekleyip 4-5 dakika çırpıyoruz.
  • Son olarak güzelce yağlayıp hafif unladığınız fırın kabına döküp üzerine bir avuç damla çikolata serpip önceden ayarladığınız 170 derecelik fırında 25-30 dakika pişiriyoruz.

Not: Ben karışımı dikdörtgen şeklinde bir borcama döktüm ve dökmeden önce margarin ile yağlayıp üzerine çok hafif un serpiştirdikten sonra karışımı döktüm. Fırından çıkarıp soğuduktan sonra kestiğinizde borcama hiç ama hiç yapışmadan bir güzel çıkıyorlar :)
Not2: Çok fazla pişirmemeye dikkat edin. Ben 25 dakika pişirdim, üzerinin kabuk tutup çatlaması yeterli. Aksi taktirde browni değil normal kuru bir kek olur.


Afiyet Olsun! :)

Instagram -- didemmozkan


8 yorum:

  1. BIr dilim alabilirmiyim?:) Nefis gorunuyor :) Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay hay :) ne demek afiyet olsun :)
      Çok teşekkürler canım..

      Sil
  2. hım bunun içinmiş o ellerine sağlık canım arkadaşım sen yaparsında güzel olmazmı ? *-* ellerine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her şey bu browni içindi :)
      Teşekkürler canım benim, çok öpüyorum..

      Sil
  3. Hamarat kızz ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. oleeey tamam yaparken bakıciim.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık çok severim
    Hep dışarda yiyorum
    Bir kere denedim çok kuru oldu
    Bu tarifi denicem
    Ellerine sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...