25 Ağustos 2012

Patlıcan Dolama :)



 
 
 
 
Bugün Sevgi Dolu Kurabiyelerim :) dışında farklı bir yemek tarifi ile karşınızdayım :)

Mutfakla ilgili her şeyi, her detayı çok sevdiğimden bahsetmiştim daha önce, aynı zamanda farklı lezzetler yapmayı ve sunmayı da :)

Daha önce belirtmemiştim, ben İstanbul doğumluyum, annem ve babam Edirne'li. Trakyalıyız yani :) Veee ta taaammm eşim ise Diyarbakır'lı! :) Yani bildiğiniz üzere iki apayrı kültür, mutfak herşey! :) En çok mutfaklarına bayılıyorum, farklı lezzetlerine.. Farklı diyorum çünkü biz Edirne'li olduğumuzdan bize farklı geliyor tabi, bilirsiniz onlarda et yemekleri, kebaplar bol yenir :) Hatta şunu belirtmeden geçemicem, eşimle tanıştığımdan itibaren günümüze kadar yediğim kebaplar, bu yaşıma kadar yediklerimin 10 katı falan :)

Geçelim yemeğimize.. Kayınvalidemlerde bu yemeği ilk gördüğümde şaşırmıştım, çünkü bu karnıyarık heralde demiştim , demek ki onların usulü bu, onlar karnıyarığı böyle yapıyorlar! Yediğimde ise karnıyarıkla alakası yok! :) Şİmdi o kadar gülüyorum ki bu tepkilerime :)

Bütün patlıcanlardan oluşan bu yemek o kadar hafif, o kadar lezzetli ki çok şaşıracaksınız! Çünkü patlıcan bildiğiniz gibi yağı tamamen çeken ağır bir sebzedir. Ama burda öyle değil yağ yok! :) İşte malzemeler..




Malzemeler (7 kişilik) ;

  • 7 adet patlıcan (patlıcanların tombul değil, ince uzun olması gerekiyor)
  • 250 gr kıyma
  • 2 adet orta boy domates
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası (tepeleme) (biber salçası sevmeyenler domates salçası da kullanabilir ancak asıl lezzet biber salçası ile oluyor)
  • Maydonoz
  • Tuz, karabiber, kekik, pulbiber
  • Yapılışı ;

  • Öncelikle patlıcanları yıkayıp sadece kafalarını kesiyoruz ve patlıcanların kafasından kuyruğuna kadar yarıklar oluşturuyoruz.
  • Patlıcanların yarıklarına bol tuz koyup yarım saat bekletiyoruz. ( Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz gibi) Yarım saat sonra patlıcanların kahverengi suyunu saldığını göreceksiniz. ve patlıcanları tekrar güzelce yıkıyoruz.

  • Patlıcanları bekletirken soğanımızı ve 1 adet domatesimizi minik minik doğruyoruz. Maydonoslarımızı da aynı şekilde küçük küçük doğrayıp derin bir kaba kıymamızı, soğanımızı, domates ve maydonoslarımızı koyuyoruz. 1 Yemek kaşığı biber salçamızı da ekliyoruz. Üzerine tuz ve baharatlarımızı da ekledikten sonra bir yemek kaşığı yardımı ile güzelce karıştırıyoruz.
  • Sonrasında bir çay kaşığı yardımı ile karışımımızı patlıcanlarımızın yarıklarına dolduruyoruz. ve geniş bir tencerede yan yana diziyoruz. Hepsini dizdikten sonra üzerine küp küp minik minik doğradığımız ikinci domatesimizi ekliyoruz.
  • Üzerine patlıcanların üzerine çıkmayacak şekilde yarıya kadar ılık su ekliyoruz. Orta ateşte yarım saat pişiriyoruz.
      Yerken hafifliğine ve lezzetine inanamayacaksınız!

      Afiyet olsun :)


       
      Sevgiler.



      6 yorum:

      1. Canim kardesim ellerine saglik..Bende sayenizde yeni bir lezzetle tanistim ve cok begendim..goruntu de harika..
        Sevgiler...

        YanıtlaSil
      2. Sağol canım benim beğenmene sevindim, sende yaparsın artık bol bol :)
        Öpüyorum..

        YanıtlaSil
      3. tarifini almayı planlıyordum canım şu kolum kendine gelsin ilk yapacağım yemek bu olucak ellerine sağlık

        YanıtlaSil
      4. Geçmiş olsun canım tekrar, kolun iyileşsin yaparsın, lezzetini zaten biliyosun test ettin :)

        YanıtlaSil
      5. Swеet blog! ӏ fοunԁ it while searching on Yahoo
        Neωs. Do you havе any tips οn how to get liѕteԁ in
        Yahoo Nеws? I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

        Also visit my page; Get seo plugin

        YanıtlaSil
        Yanıtlar
        1. Thank you for your beautiful words. Yahoo's list of place that I do not know how :) I'll come to visit;)

          Sil

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...